3 Mart 2009 Salı

Metrobüs: Zincirlikuyu - Sögütlücesme

Lastik Tekerlikli Tramvay veya diger adiyla Metrobüs Istanbul kent ici ulasiminda devrim olacakmis gibi görünüyor. Günlük hayatimda pek isime yaramayacak olsa da bugün Zincirlikuyu - Sögütlücesme hattinida yolculuk ettim.
Sabirsizlikla bekleyen oldugu kadar zaten sikisik olan ana arterleri daha da daraltacagi icin sikayetci olanlar da vardi ama bence kim düsünmüsse cok iyi düsünmüs. Hakikaten acaba bu Metrobüs projesini ilk ortaya atan kim?

Metrobüsleri tirtila benzetiyorum; kocaman olmalarina ragmen ayni zamanda sirin bir tasarimlari var. Görebildigim kadariyla iceride acilabilen bir cam bulunmuyor ancak havalandirma gayet yeterli. Zincirlikuyu`dan binince köprüye kadar hizli bir yolculuk basliyor. Dur-Kalk trafikte kalmis arabalarin yaninda hizlica gecmek insana ayricalikliymis havasi veriyor :) Köprüye bir kac metre kala Metrobüs normal trafige katiliyor ve Köprü boyunca devam ederek sonra tekrar kendisi icin ayrilmis yoldan devam ediyor.

Metrobüsün normal trafige katilimi cok fazla bir problem yaratacakmis gibi gelmedi bana. Sonucta köprü yoluna farkli noktalardan zaten yogun bir katilim mevcut. Yogun trafikte Metrobüsün hizi kesilecek biraz o kadar.

Benim yolculugum 15 dk sürdü ama sanirim trafik yogun oldugunda bu 20 dkya kadar cikabilecek ki bu yogun is saatinda gercekten de inanilmaz.

Sögütlücesmeye varildiginda Kartal yönüne giden Minibüslere aktarma yapmak mümkün. Ayrica TCDD Sögütlücesme istasyonu da hemen orada. Özellikle Haydarpaşa-Gebze hatti islah edilip hizli tramvaya elverisli hale getirilebilirse süper olur.

1 yorum:

Benim Hayatim dedi ki...

Özledim yazılarını!
6,5 KG mu iyi de senin fazlalığın var gibi durmuyordu ki :)

Ayakkaplarını güle güle kullan!