1 Mart 2009 Pazar

Habertürk Gazetesi

Haberturk gazetesi 2009 basiydi, Subat basiydi derken sonunda Mart basinda okuyucusuyla bulustu. Ilk piyasaya ciktikleri zaman her zaman iddia edildigi gibi, bu gazete de tarafsiz ve farkli olmayi vaat ediyor.

Vatan gazetesinin ilk ciktigi zamanlari hatirliyorum. Herhangi bir Holdinge veya Sanayi grubuna bagli olmadan bagimsiz ve tarafsiz yayin yapacaklarini iddia ediyorlardi. Sonradan söylentiler gercek oldu ve Vatan gazetesinin Dogan gurubuna bagli oldugu kesinlesti.

Star gazetesi de ilk ciktigi zaman farkli bir bicim ile, daha ufak (hemen hemen dergi kadar) boyutlarla baslamisti yayin hayatina. Ben oldukca begenmistim ama nedense sonradan vazgectiler. Standart boyuta dönüler.

HT gazete ise bildigimiz gazetelerden daha ufak boyutlarda ama dergi kadar da ufak degil. Ayrica ana sayfalarda kullandiklari kagit da diger gazetelerden alisik oldugumuz kagitlardan daha parlak ve kaygan. Ve ne mutlu bana ki insanin elini boyamiyor. Uyuz oluyorum diger gazetelere. Ne zaman vapurda gazete keyfi yapmak istesem sonunda kapkara eller ile kala kaliyorum. HT oldukca renkli bir gazete. Hatta ilk basta insana fazla renkli geliyor. Internetten gazete okuyormus gibi hissettim ama bir süre okuduktan sonra alistim ve begendim.

Dergilerde görmeye alisik oldugumuz reklam yöntemlerini gazeteye tasimislar. Ana sayfada yarim kapak reklam, orta sayfada katli duran 4 sayfalik büyük reklam vs...

Hergün 6 gazete sloganiyla ciktilar: Ana gazete HT, Ekonomi, Spor, Kent, Magazin ve Pazar. Bence bu cok da iyi bir fikir degil. Bir kere gazeteyi bu kadar cok bölünce her biri ince oluyor ve insana ici de bosmus hissiyati veriyor. Onun yerine sporu, ekonimiyi sayfa sayisinda taviz vermeden ana gazetenin icine gömseler ve Magazin ile Kent gazetelerini birlestirseler daha iyi olurmus bence.

HT`nin tarafsiz bir gazete olup olmadigini görmek icin biraz beklemek gerekecek (HT, Ciner grubuna bagli bir gazete). Ama Fatih Altayli yönetimindeki Sabah`i oldukca begenirdim. Bakalim ayni basariyi HT ile de yakalayabilecek mi. Tarafsizligin ilk emarelerini gazetelerin Televizyon sayfalarinda bulabilirsiniz. Eger kendi grup kanallari ve programlari bariz bir bicimde ön plandaysa veya kavgali olduklari rakip grubun kanal ve programlari bariz bicimde görmezden geliniyorsa, haberlerin objektifliginden de süphe etmek gerekir bence.

Bu anlamda HT güzel bir baslangic yapiyor ve kanal yayin akisindaki siralamayi aylik reyting ölcümlerine göre yapiyor. Cok begendigim diger bir uygulama da Film tanitimlarinin yaninda imdb puanina da yer verilmesi.

Bir haftaligina HT gazetesinin fiyati 50 kurus ama ondan sonra üc büyük kentte hafta ici 75 kurus, hafta sonu 1 lira. Bakalim bu nispeten pahali fiyat ile ne kadar tiraj yakalayabilecekler.

Hiç yorum yok: