5 Mart 2008 Çarşamba

20dk

Daha önce Istanbul`un ilk ücretsiz gazetesi Gaste`den bahsetmistim. Simdilerde ise sokakta Gaste dagiticilarinin yaninda bir de 20dk gazetesi dagiticilarini görebilirsiniz. Iki gazete arasinda belirgin bir fark var aslinda. Gaste daha kültürel ve kisa haberlerden olusan dünya gündemini de takip eden bir gazete görüntüsü verirken 20dk ise daha cok bulvar gazetesi kivaminda. Büyük boy fotograflar, carpici basliklar, bolca magazin ve 3. sayfa haberi, yani baska bir acidan da daha eglenceli. Bir de bana mi hep oyle denk geldi bilmiyorum ama sanki Gaste dagiticilari daha bir kibar.

20dk`nin arkasinda Dogan grubu oldugu icin kaynak sikintisi cektiklerini sanmiyorum o yuzden daha az reklam da olacaktir gazete icerisinde. Aslinda 20dk`nin cok da iyi niyetlerle yayin hayatina basladigina inanmiyorum. Gaste, bence gercekten iyi bir fikirdi ve reklam pastasindan da pay almaya baslayacaklari anlasildiginda Dogan grubu rakip bir ücretsiz gazete cikarmaya basladi. Arkasinda boyle bir guc varken 20dk gazetesinin önemli üstünlükleri olacaktir tabii ama acaba Gaste rekabete dayanamaz ve kapanirsa 20dk yayinlanmaya devam eder mi?

Hiç yorum yok: